Stories / Inas Al Soqi si Contro Stiacciato / Marius Tanasescu
16.06.2016 - 09.07.2016

Inas Al Soqi locuieste la New York, este licentiata in  Fine Arts la Tufts University / School of the Museum of Fine Arts, Boston MA si Master in Art Business, la Sotheby’s Institute of Art, New York.

Influentele sale artistice isi au originea in anii petrecuti in Romania si Kuweit, imbinand arta traditionala cu cea contemporana. Influentele folclorice din cele doua culturi se regasesc in arta sa.

Recunoscuta pentru colajele sale, Inas de asemenea lucreaza in ulei, carbune, print imprimat pe lemn, incercand sa aduca impreuna misterul si viata reala in lucrarile sale atat de complexe, dar elegante in acelasi timp.

Colajele sale exprima banalul intr-un context efemer al artei lasand jucandu-se cu simturile si expectantele celor care privesc. Ea evocă un sentiment satiric de clasă, noblețe și sensibilitate prin vibrante juxtapuneri adesea ironice de modele, culori si texturi. Imagini ale culturilor exotice, militarism colonial și sexualitate feminină sunt folosite pentru a explora subiecte controversate, de la violența împotriva femeilor într-o societate patriarhală, la complexitatea relațiilor într-o lume din ce în ce de-personalizata.

……………………………………………………………….

Marius Tanasescu locuieste la Montreal, uneori la Bucuresti, cu B.A. în Istoria artei la Université de Montréal, Canada si Master de management cultural, ESC Dijon, Franta.

 

Expozitia sa, Contro Stiacciato, porneste de la procedee “notariale” de tip timbru sec. Topirea zăpezii pentru un land art domestic contro-smithsonian, zoomorfizare pseudo-duchampiană prin metode mecanice. Donatello inventează în cinquecento o sculptură incizională, la limita desenului sau a gravurii. Un relief minimal, aproapte plat, stiacciato. Această tehnică depindea în mare măsură de modul in care răspund la lumină materialele pale, de tipul marmurei. Acum, o “strivire” în sens invers a hârtiei creează desene volumetrice la limita sculpturii şi a percepţiei obişnuite. Exerciţiu de desen cu mijloace “improprii”, în care animale şi forme minimaliste coabitează în planuri neperspectivate.

În 1970, Robert Smithson construieste Spiral Jetty în apele Marelui Lac Sărat, Utah. Ea a fost performată recent “by subtraction” într-o curte.

Proiectul continuă revizitarea diferitelor momente ale istoriei artei, de la tehnicile renascentiste, natură moartă până la pictură minimalistă, land art şi ready made, începute prin performanţe video în urmă cu câţiva ani.